Translate

måndag 7 september 2020

Kväll dag 2

Nu är det en vecka sedan jag åter satte min fot på svensk mark ...tiden bara rusar iväg! Det känns som att hösten har anlänt Skåne.
Nu återgår jag till resan till Monzambano Italien....framåt sen eftermiddag började det åska reelt och himlen var svart mot norr och italierna började se lite oroliga ut och tittade upp mot himlen, men det var varmt och solen var framme, det kändes som att ovädret höll sig på avstånd.

Jag hade några önskemål hemifrån om att göra vissa inköp. Jag var inte helt pigg på at shoppa men jag tänkte att det är att dra på sig "rymddräkten" och bege sig mot mataffären - ingen resa till Italian utan att köpa parmesanost och olivolja med sig hem. Olivoljan köpte jag naturligtvis av Guisi och Gabriele då de odlar ekologiska oliver och gör en first class olivolja ...20 liter stod redo i dunkar, men parmesanosten skulle införskaffas i butiken, jag behövde ta ut pengar och jag behövde köpa mat till hemresan så att jag slapp stanna för matintag på vägen hem.

På med handskar, munnskydd och iväg ner till byn.  Inköpen gjordes i rasande fart och bankomaten fick ett snabbt besök all skyddsutrustning dumpades på torget och sedan handsprit på det!! 
När jag kom "hem" var det raka vägen in i duschen och byte av kläder och nu var det kväll. 

När jag kom ner stod kvällsmaten på bordet och vännerna var samlade runt bordet....Alfredo en kär vän som jag inte sett på 3 år hade kommit det blev ett mycket kärt återseende. Alfredo är uppfödare på Shelties. Monika som är en annan kär vän som har 4 schapendoes pojkar boende hos sig, var av en är Jamie, Giusi och Gabriele ..sikket härligt gäng och det blev mååånga goa skratt och mycket prat om lite allt möjligt men såklart även ämnet hund blev ventilerat 😉 
Maten jag säger då bara maten ....Giusi är en mästerkock som lagar allt från grunden och endast de bästa råvarorna hamnar på hennes matbord. Det blev en helvegetarisk middag och det smakade himmelskt. Efterrätten blev en klassisk teramisu som Alfredo hade tillagat...behöver jag säga att den smakade gott😄😄 MUMS!! 
Klockan började bli mycket, kvällen var slut, sängen kallade och snart var det en ny dag. 
Jag somnade med ett STORT leende på läpparna och en mätt mage....TUSEN TUSEN TACK för en fantastisk kväll. En kväll jag kommer att minnas resten av livet! 
Saga hade lekt och myst med de andra hundarna så hon var också väldigt nöjd, suckade och rullade ihop sig under sängen ❤ ...imorgon är en ny dag och det skulle bli ännu en date med fina Jamie 💙

Hoppas att ni som läser får lite av den känslan jag hade vid att läsa om resan och se maten 😊
Ha en skön kväll kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

2024 första vårmånad

Mars 2024 de 5 glada tjejerna njuter av att ljuset kommit tillbaka och vissa dagar har vi kunnat sitta i trädgården och fikat.  ...