Translate

måndag 7 september 2020

Dag 2 Saga möter Jamie

Man säger att en av de starkaste drifterna som finns hos människor och djur är viljan att föröka sig! Hos oss människor så analyseras det/pratas, det köps blommor, bjuds på mat, levande ljus tänds, ljuv musik spelas, man gör lite extra utav klädseln och doften och då kanske....😉😉 för djur är det kanske det samma jag vet inte men ....en sak är säkert det är HELT andra grejer som spelar roll på riktigt!! 

Okay vi vaknade kl 0830 och solen sken från klarblå himmel. Jag trodde nog att jag skulle sova lite längre men nix - in i duschen på med kläderna. Saga fick lite mat i magen och sedan blev det en promenad i olivlunden....VILKEN UNDERBAR morgen det var. Värmen slog emot oss när vi klev ner för trappan och vi möttes av den blivande farmodern (hoppas vi)  Firefly som med en glad viftande svans tog emot oss. Vi gick en runda och mitt leende på läpparna kändes lite fånigt men skit samma ...jag var bara så lycklig för att vara just där just då! 

Giusi och Gabriele kom ut och vi hoppade in i deras bil för att köra till den närliggande byn för att äta frukost. 

Som ni ser på bilden så gäller munskydd även här. Det börjar bli lite mera "normalt" även för mig! 

Att träffas på detta caféet varje morgen är vardag för många i denna lilla byn - här dricker man en liten men MYCKET stark kopp kaffe och äter något litet och gott och efter ca 30 minuter startar dagen för många italienare här. På detta stället pratar alla med alla och man umgås alla över åldersgränser och här känns det som att alla är välkomna, även jag som inte pratar itaienska eller är en naturlig del av gemenskapen. Men jag känner värmen från de jag möter och känner mig som en del av deras gemenskap. Saga är naturligtvis välkommen här och många gullar med henne 😊

Efter en stund och lite uppiggande kaffe drar arbetsdagen igång för de flesta och vi körde hem.

Kände mig fortfarande lite groggy efter den långa resan så jag bestämmer mig för att lägga mig en stund vid poolen för att vila och Saga kröp in under en solsäng 

Efter ett dopp och en stunds vila får jag reda på att Jamie snart är här. Då börjar adrenalinet knacka på igen....och pigg som en lärka en solig dag hoppar jag i kläderna och började förbereda mig...Saga låg och tittade på mig under luggen och undrade kanske,  va är det med dig nu då?? 😅😅

Koppel på och ned för backen skuttade vi ...och där kommer HAN 


Jag vill lova att jag blev KÄR och om inte Saga blir kär i denna pojken DÅ vet jag inte vad jag ska erbjuda henne....007 Mr James Bond himself😅😅😅 nästan 😉😉

Men min lilla tjej har god smak så hon kröp ihop som en katt,  hade hon kunnat spinna hade hon gjort det,  jag lovar...3 snabba dansskutt och glada viftande svansar så var introduktionen slut och parningen var avklarat. Båda var nybörjare men här behövdes inga långa ceremonier, samtal, blommor, levande ljus eller annat...de fattade tycke för varandra och då var den saken klar ....här ser här ni dem leka 

Vi blev alla så glada och det var en fröjd att se dessa 2 tillsammans så gulliga och fina (jag är naturligtvis helt opartisk 😉) - efter parningen blev det vila och sedan inväntade vi kvällens aktivitet som bestod av gemenskap och GOD MAT och GOTT VIN! Detta skulle firas....

Neeej nu blev det sent igen!! Sov gott 

Imorgen ska jag se om jag får tid att skriva om maten och människorna som deltog på middagen

Natti natt!! Fortsättning följer....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...