Translate

lördag 5 september 2020

Dag 1 i Monzambano

När vi anlände Italien skulle man tro att jag störtade rakt ner i sängen...men NIX jag var så lycklig över att vara tillbaka i Italien och återse med mina kära vänner Giusi och Gabriele, så vi satta oss under jasminen som växer över deras uteplats och pratade. Jag ville bara kasta mig runt halsen på dem men det gör man INTE i år!! Vi pratade om resan och Saga fick för första gången träffa hennes "farmor" då hennes pappa även han kommer från Allevamento Des Uns et Des Autres.....finaste Mistral som tyvärr inte finns hos oss längre (han blev 13 år).

Känslorna var stora och många för oss alla - det var som att all anspänning inför detta äventyret och inför att "visa upp" Saga för "farmor" släppte...tankarna gick vad säger hon, vad tycker hon ... är hon nöjd?? Jag ser upp til Giusi som uppfödare och vän, så det betyder mycket för mig vad hon tycker och hon är ärlig!! Där stod jag med Mistrals barn. Mistral som betydde så mycket för hans ägare, Giusi och Gabriele
Bara det att bilder på Mistral är det första man ser när man kommer hem till dem säger en hel del och ger en liten klump i magen.  

Men herregud va Saga blev välkomnad och upptagen som en del av familjen (det är nästan så att tårarna trillar bara jag tänker på det) jag hörde bara BELLA BELLA BELLA!!! WE LOVE HER SHE CAN STAY HERE FOR EVER AND EVER !!! Jag blev SÅÅÅÅ glad av att höra att de älskade henne precis så mycket som jag gör - 
Här ser ni en bild från uteplatsen....den är tagen dagen efter när Saga får träffa Giusis flickor....kl 2300 gick i till sängs och sov GOTT i den sköna sängen! 

Nu är det helg och då blir det pälsvård för mina tjejer ...ha en skön helg och ta hand om er!

Kramis 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

2024 första vårmånad

Mars 2024 de 5 glada tjejerna njuter av att ljuset kommit tillbaka och vissa dagar har vi kunnat sitta i trädgården och fikat.  ...