Translate

lördag 31 december 2022

Jubileums utställning 2022 i Holland

Nu var det dags för ett stort event Holländska Schapendoesklubbens 75-års jubileums utställning. 
Den började lite kaotisk när jag upptäckte att jeg ställt till det för mig själv vid att anmäla tjejerna i fel klass 🙈🙈 SHIT va jag blev svettig!!! Jag hade rört till det ordentligt ved att jämföra Uppfödareklass med Fokkerklass vilket betyder att mina flickor skulle alla ställas och tävla mot varandra i Fokkerklass då jag trodde jag anmälde dem till uppfödareklass hur korkat får man vara ...jag får väl skylla på att det hade varit en intensiv period eller värmen eller nått 😉😉🙃 men det var bara med goda vänners hjälp att få detta överstökat på ett vettigt sätt och som vanligt var det fullt upp 4 hundar skulle visas under dagen och dessutom skulle jag försöka hjälpa en holländsk vän med en visning!! Pyyy va jag är världsmästare på att ställa till det för mig själv 🤣🤣 men mitt motto är att allt är möjligt med a little help from friends 🤔

Och HEJ va det gick tjejerna fördelades till vänner, själv visade jag Moa, Ninni visade Donna, Helle D visade Saga. Och efterhand som hundarna skulle bedömas individuellt tog jag över mina tjejer och det gick riktigt fint för alla. Alla fick fina bedömningar med Ultimate och klassen slutade med att Moa blev 1a och Donna 2a Saga 4a ... jaaa vad ska man säga?? Det gick ju fint trots misstaget från min sida! Enzo ställdes också att han dansade sig till en 2a plats i unghundsklass med Ultimate och lika så Sheila som ställdes i rätt klass 😉😉 championklass med Ultimate. Slutet på denna sagan blev att lilla Moa dansade sig rakt in i de vuxnas klasser och blev 2a bästa tik I Holland och jag kunde bara inte låta bli att dansa 🙈🙈 
En annan av Sagas barn blev BIR bästa valp. 

Jag sov gått efter en varm och framgångsrik dag 🥰 ....en sen uppdatering men bättre sent än aldrig 😉

Snart följer en snabb uppdatering från året som gick!! 

Och sedan kommer jag att fortsätta berätta om 2022 mera detaljerat!! 

Ha det fint 🥰

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

PÅSK 2024 och roadtrip

Årets första tripp med husbilen 🥰 GLAD PÅSK alla därute!  Kram på er 🥰🐣🐣