Translate

torsdag 11 november 2021

Tiden springer iväg!!

Äntligen finns det tid för lite upptagning! 

Jag jobbar mycket just nu....det gäller att skapa tid för framtida ledighet. Det är inte alltid så lätt - men det går...jag lever efter "var det finns en vilja finns en väg" och att föda upp en valpkull är min passion och då ska det göras efter alla konstens regler och då ska det skapas tid, annars får det vara! 

Jag har under en längre tiden haft kontakt med härliga människor som brinner för att ha en By Frost valp och det känns helt fantastiskt. Vilka härliga samtal och mail jag blir rörd! 

Vi går just nu sköna promenader med vår vän Bibbi som älskar att vara med hennes långhårskamrater. Oftast hänger Bibbis matte med och Birgit som äger Bibbi är min ovärderliga vän och mentor. Det är alltid bra att ha ett klokt bollplank som varit med i uppfödarebranchen i över 45 år. Jag lär mig mycket av att lyssna och ta in information. 

Annars så lever vi livet och lilla Moa som är vårt nyaste medlem i flocken växer så att det knakar och likaså gör hennes syskon. Det är en fröjd att följa dem och jag är väldigt tacksam för alla rapporter jag får. Ni gör allt helt enligt boken kära valpköpare/vänner 💞 
Här ser ni mamma Donna och hennes busfrö Moa ❤❤ 

Saga håller lite på löpet och så är det ibland. De är kloka och vet bäst när det är fördelaktig att löpa....så vi väntar tålmodigt 😉 den tiltänkta hanen och hans ägare är redo närsom och ser lika mycket fram emot det som förhoppningsvis ska resultera i ett gäng härliga valpar. Men som vanligt så är det naturen som bestämmer och det är bara att luta sig tillbaka och vänta .....
Ikväll hjälpte alla 5 tjejer med tömningen av diskmaskinen....snälla brudar vi har 😉😉🤣😍🤣 nu ska gubben snart iväg och basta och jag ska utbilda mig lite till tänkt jag ....webinar från SKK är på g! 

Ha en härlig kväll 
Kram kram 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...