Translate

lördag 24 juli 2021

8 veckor plus - hur är det möjligt?

Hur är det möjligt att det har gått 8 veckor? Och valparna har börjat flytta 🙈🙈 

Jag lär mig nog aldrig att inte gråta en skätt när de flyttar. Det kommer en tår precis när köpekontraktet skrivs på och när jag lämnar över valpen i knät på den nya familjen och de kör iväg, då är det dags igen SUCK!! 
Men snälla när man tittar in i ögon som dessa är det svårt att låta bli 👀 man lämnar över hela hundens framtid i händerna på någon man knappt känner på riktigt och DOCK är jag petig och ska träffa alla mina potentiella eller blivande valpköpare innan de får köpa valp av mig. Och lik väl så gråter jag och tankarna snurrar i huvudet igår började jag till och med prata danska (med en svensk familj) bara för att hjärtat och hjärnan jobbade på högvarv 🙊🙊 
Men som sagt dessa ögon. Jag brukar jämföra det att ta hand om en valp med att ta hand om ett barn som ska börja förskolan (utan att därmed säga att jag förmänskligar hunden). Men i mitt fall får jag aldrig hämta "barnet" efter en dag på jobbet och jag kan inte påverka dens fortsatt liv och utveckling - men jag träffar den igen när den ska börja gymnasiet 😉 och då ser jag hur allt har gått. 

Självklart får jag med jämna mellanrum rapporter när de är på väg hem och när de kommit hem och det är sååå skönt för hjärta och själ. 

Att se glädjen i den nya familjens ögon och se barnens nedräkningskalender och se en liten glittrande bok och en liten tjej som skriver med en fin penna så att pennan nästan glöder, när hon skriver ner alla guldkorn om valpen. Att höra om alla familjers förberedelser och planering inför att valpen ska komma, att svara på alla frågor mm mm är en glädje och att sedan se 
DETTA.....vem skulle inte bli GLAD då och tycka att det var värd alla tårar och tankar?? Hjärtat fylls av stolthet över de STORA  modiga "dagisbarnen" som flyttat och skänker så mycket kärlek och glädje 🥰 

Att se glädjen och förväntningarna i ögonen på de vuxna i familjen är minst lika stor - det händer liksom något med alla i det ögonblicket de får deras valp I famnen 
Nu har 3 flyttat och ytterligare en flyttar idag...då blir det flera tårar, men det är okej det visar ju bara att man faktiskt bryr sig och att man älskar "sina" hundar samt att man är en människa. PLUS att jag ju ser dem igen när de ska börja gymnasiet 😉😉🤣🤣🥰

Ha en härlig dag 

Kram på er! 
(OCH en extra puss på näsan till Otiz, Bodhi och Molly 😘😘😘) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...