Translate

torsdag 1 april 2021

Nya äventyr

Det har varit tyst ett tag och det finns det en anledning till!
Min tid har gått åt till att planera en parningsresa till vackar Holland. 

I dessa coronatider är det inte lätt. Jag har hela tiden varit tvungen att hitta möjligheter kolla upp regler och tänka säkerhet för mig själv och de människorna jag skulle möta och bo med. 

Efter 3 progesteronprov var det dags och i lördags bar det iväg. 
Men självklart skulle jag ta mitt sista Covid-19 test så att jag var helt säker på att jag inte bar med mig smitta. 

Bilen blev packat med all försörjning så att jag endast behövde stanna bilen för att gör Donna och mina behov😉 det blev vattnat en del buskas på en 12 timmars resa - men allt går!!
Resan gick utan minsta problem och vi klarade alla checkpoints då alla papper var iordning. 

Vi var framme i Holland lördag kl 20.00 lagom innan Holland har utegångsförbud. Från kl 21 får man inte vara ute eller köra runt (man får rasta hund).

Vi hade tur som kunde bo privat hos en familj som har en 3-årig  schapendoes från mig. Fina Yuta med familj stod med armarna öppna och sängen bäddat - det kändes så himla härligt och tryggt! 

Planen var att träffa Bodhi dagen efter.  Efter ett glas vin, mys med Yuta och härliga samtal hoppade vi i säng kl 23.00 - trötta och nöjda över att vi lyckades komma såhär långt 😊 

Mera information kommer! 

Kram på er från ett regnigt Skåne! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...