Translate

fredag 2 april 2021

Dagen efter I Holland

Nu när jag landat hemma är det tid för reflektioner! 
Det är vansinnigt skönt att vara hemma igen ....fast att vara i vackra Holland var skönt det med! 
dag 1 i Holland skulle vi besöka Bodhi, hans familj och uppfödare. Det är alltid lite pirrigt att komma på besök när man ska para en tik. Många tankar far genom huvudet....vad ska vi göra om de inte vill para? Hur är han och hon i denna situationen och tiken på ett främmande ställe osv osv!! Men det fanns inget att oroa sig för!!. Trevlig ägare och uppfödare supertrevlig kille och Donna bara ställde upp sig och sedan var de parade. Med andre ord en bra söndag 😉🤣🤣 

Efter parningen blev det en lång pratstund (den hann vi inte med innan 😉) och det fanns åter mycket som var gemensamt i vårt tänk angående avel och hur man sköter den biten. Jopie (ägare och uppfödare) har 25 års erfarenhet av avel på schapendoes och är därmed ingen nybörjare. Jag fick även tid att lämna över våra gåvor till Bodhi och Jopie och tid för mys med Bodhi. Han är verkligen en mysig kille och jag är glad att jag fick möjligheten att använda honom. 

Efter pratstunden var det dags att åter åka "hem" till Yuta med familj och vi gick en skön runda med hundarna. På kvällen bjöd jag familjen på middag som blev avnjuten i hemmet på grund av COVID-19 situationen gäller det att vara hemma. Holland stänger ju ner kl 2100 och jag vill inte träffa en massa människor med tanke på riskerna. 
Maten kom från restaurangen där Jay jobbar....den var supergod 🍽 El Pueblo i Zootermer kan varmt rekommenderas!! 

Jay är även en sann konstnär inom musik. Skriver låtar, sjunger och arrangerar musik. Jay gav en försmak på vad som komma ska - jag är djupt imponerad över hans förmågor -  lyssna gärna på Jay https://jay.hearnow.com/ han har en röst som är som sammet i öronen!! 💙 
Efter sång och ett roligt spel var det dags för sängen! 
(Jag vann  😉😉 nybörjaretur kallad det) 

En underbar dag var slut och Donna och jag somnade nöjda i huset i Zootermer! 

Långfredag i Skåne solen är på väg ner och vi ska bara slappa sitter ute och njuter 🥰
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...