Translate

lördag 10 april 2021

Dag 3 i Holland

En dag för umgänge och förbereder inför hemfärd! 
Morgonen började med en lång promenad med hundarna det skulle bli en varm dag och Jay hjälpte mig hitta en mataffär så att jag kunde göra mina inköp till matlådan som skulle ätas på hemfärden. 

Jag fick en liten sightseeing i närområdet och sedan hem till huset. Vi satt ute i det fina vädret 
och tjejerna bar låg ch vilade i solen. Jay och jag hade mysiga samtal medans Ursula och Edwin jobbade. När klockan slog 14 slutade Ursula jobbet (jobbar hemma) och vi drog till stranden. 

Det var härliga 23 grader och på coronavis satte vi oss på stranden på behörigt avstånd och intog en något att dricka, det var alldeles ljuvligt och kändes som semester. 
Väl hemma igen satte vi oss i trädgården och hade det supertrevlig.
Nu hade Edwin kommit hem och Donna passade på att vara knähund 😉😉

En härlig avskedsmiddag intogs med fördrink i trädgården 

Efter ännu en match i brädspel (jag förlorade) var det dags för sängen. 

Vi sov gott mätta och nöjda. Nästa morgon vinkade vi hejdå till familjen och iväg vi drog mot Sverige. Vid gränsen till Danmark var det tid för ett nytt coronatest som visade att jag inte bar på smitta och sedan hem till Sverige. Hela resan gick supersmidigt och nu vi längtade båda hem. 

Väl hemma väntade Lisa som hjälpt oss med lunchrastning av hundarna, Anders och de andra hundarna. Samantha har varit hos Birgit som sett till att hon har haft det lugnt och mysigt ❤

Nu håller vi alla tummarna för att resan bär frukt och att vi ska få valpar I slutet av maj 🤞 några dagars karantän för min del och sedan är vi nu tillbaka i verkligheten 😊 fortsättning följer....

Trevlig helg på er! Idag är det soligt imorgon ska det bli regn och snö så vi passar på att ha lite siesta ute😉 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...