Translate

söndag 7 februari 2021

Snön yr och vi sitter nöjda efter en dag med vallning

Det har plötsligt blivit kallt i Skåne! 
Det är så ljust ute och kallt. Då är det tur att hundarna alltid är påklädda för alla väder 😉 de ÄLSKAR snön och pulsar fram till och med Samantha snart 13 år jazzar på i snön.
Här om dagen hade vi minus 14 grader och det är vi inte vana vid här i Skåne. Men det har varit vindstilla och det är vi inte heller vana vid. Vi njuter av vädret och den höga friska luften och som sagt hundarna älskar detta vädret. 

Idag varnades det om snökanoner och en klass 2 varning utfärdades...och jag tänkte varför JUST idag??? Vi skulle ju valla SUCK!! Men bilen packades med de verse survival kits och vi drog iväg! Norr om Sjöbo var vädret betydligt bättre och vi rullade i sakta fram till stället vi skulle valla. 
Väl framme tränades Troja, Donna och Saga och det blev en intensiv dag för mig men tjejerna jobbade på bra och jag känner mig nöjd med deras prestationer. Det finns mycket att jobba med men det ska säkert bli bra med lite mera träning. Det var en underbar dag och nu vilar alla 3 och sorterar alla intryck och lärdomar. 

Nu vräker snön ner och en snökanon drog igång precis som vi landat hemma igen. 
Nu blir det en lugn eftermiddag och jag ska även sortera vad vi ska träna på nästa gång vi ska valla. Även jag har mycket att lära och det är just det som gör vallning den ultimata träningsformen för den som alltid vill utvecka sig själv och hundarna. Man jobbar även med en "joker" som du inte kan påverka och det är fåren. Vallning är supersvårt och det är det som gör det så kul och utmanande på alla plan för både oss människor och för hundarna. 
Man får liksom ett fågelperspektiv på sig själv och hundarna och det är sunt 😉 denna "lilla" rovfågeln förgyllde vår promenad igår. Visst är den ljuvlig? Jag fick lite puls och ett lyckorus....naturen är magisk. Det gäller alltid att ha ett fågelperspektiv, fokusera och följa sitt hjärta (utan att tappa hjärnan) precis så är det att föda upp hundar och jag blir påmind hela tiden vilket jag är tacksam för 💚 
Denna tösen/Donna är ett resultat av just det jag beskriver och sååå glad och lycklig jag är får att jag skaffade mig ett fågelperspektiv och följde mitt hjärta och min hjärna ❤ 
Kram på er ha en skön kväll 🥰

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Nästa utmaning agilitytävling och uppvisning

Vilka härliga hundar vi har ❤️❤️❤️❤️❤️ fast denna gången var det endast Moa och Donna som tävlade. Troja har gått i pension, Sag...