Translate

onsdag 23 december 2020

8 veckor och flytten börjar

Lilljulafton och de små är nu 8 veckor, det är med blandade känslor att jag får inse att det är dags för de små att flytta.

8 härliga veckor med ett livligt gäng som bjudit på många skratt, massor av pussar och mega mycket bus. De är verkligen småttingar med tydliga personlighetsdrag och massor av fart i tassarna. 

Jag bävar för flytten men de är SÅ REDO för nästa steg ut i världen och de nya familjerna längtar alla efter deras nya familjemedlem och det värmer mitt hjärta när jag får bilder, samtal och meddelanden från de längtade familjerna. 

De älskar att vara ute oavsett väder, de är nyfikna och modiga och alldeles underbara om ni frågar mig 😉.

Igår var det tid för chipmäkning, besiktning och vaccination. Även detta tog de små i styv arm inte ett pip några dansade för veterinären och andra bjöd på pussar - det blev en intensiv stund men jag njöt av varje sekund och vi skrattade mycket. Alla gick genom besiktningen med blanka papper vilket känns så skönt 💙💙💙❤❤❤❤❤ en bra grund inför framtidens utmaningar. 
Imorgon är det julafton och denna julen blir inte som planerat för oss heller - men med tanke på riskerna känns det som ett bra beslut att vi stannar hemma. Kommer förmodligen att längta ihjäl mig efter familjen i Danmark men vi får träffas när faran förhoppningsvis snart är över 🙏.

Ha en underbar kväll - titta gärna förbi imorgon! 

Kram från 11 schapendoes och mig (fina  By Frost Magic Maranello - aka Enzo flyttade till Blentarp idag lycka till Marie-Luise och co 💙❤💙) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...