Translate

onsdag 9 december 2020

6 veckor 🙈

Plötsligt drabbas jag separationsångest! 
Tidigt denna morgonen drog vi iväg med bilen. Efter mat och en stunds lek med massor av spring i benen, packade jag in Saga och hennes barn i bilen. Dags att åka med när det är mörkt så att valparna fick uppleva det också. Som vanligt tog de det i styv arm och rullade ihop sig med mamma som bjöd på en slurk på vägen,
lyxigt med färdkost 😉

Annars går dagarna fort VÄLDIGT fort!! Och jag fattar inte att det redan gått 6 veckor sedan de kom till världen 🙈 om 2 veckor är det dags för dem att börja flytta ....HJÄLP!!! De små leker mycket nu och det är verkligen full fart. Nya saker upptäcks varje dag och de omfamnar allt de utsätts för med en naturlig nyfikenhet. Det är verkligen roligt att följa dem. 

Elin är hemma från Umeå igen och det är skönt att ha henne här. Så tacksam för att hon hjälper mig med valparna och att höra vad hon ser och höra hennes synpunkter. Elin är verkligen duktig på att observera. 

Imorgon ska de testa att gå lite i koppel. Hoppas att vädret håller och att det fortsätter att vara plusgrader i luften. 

Ha en skön kväll! 
Kramiz 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Ute med husbilen

Vi börjar lära känna vår husbil. Det är lite som båtlivet som jag levde som barn. Hundarna är jättenöjda, anpassar sig utmärkt o...