Translate

lördag 7 november 2020

Livet med hund/hundar

Livet med hund betyder många härliga stunder, men även ibland oroliga dagar! 

Torsdag förra veckan skadade Samantha sig. Först trodde jag att det var en överansträngning men på fredagen fick jag inse att det var värre än så. Sammy kunde inte använda hennes bakben eller hålla balansen 😪😪

Det blev en snabb vända till veterinären som kollade att hon inte hade brutit något och ej heller hade fått en propp. Men något har helt tokigt. På grund av hennes smärta i rygg/bakbenen fick hon snabb smärtlindring och sedan skickades vi hem för att vid ett senare tillfälle ta ställning till vilken utredning vi skulle påbörja. Det är fantastiskt att känna att veterinären på Djurkliniken Skånes Mitt vill hjälpa oss trots att vi de inte hade tid för oss, så tog de emot oss TACK 🥰 Ni är GULD och sanna djurvänner! 

Lördag var Sammy bättre men jag såg att något inte stod rätt till i ryggen (trodde jag). Och då var det naturligtvis helg och svårt att få tag I människor som är duktiga på hund. Det fanns bara en människa i mitt huvud som jag har stort förtroende för och det är Camilla på Camillas Rehab i Hästveda. 

Bestämde mig för att skicka ett meddelande trots att det var lördag. Som tur är svarade Camilla och vi kunde komma på söndagen. Det kändes som en lättnad för var det nu så att något låg fel eller om det var en muskelskada så visste jag att hon kunde hjälpa. 

Lördag var jag i kontakt med veterinären för uppföljning och han skrev ut smärtstillande och antiinflammatorisk läkemedel. 

Söndag gick Camilla genom Samnatha och konstaterade att det var något i ryggen, muskelskador och förmodligen iskias och lindringsbehandlig påbörjades. Sammy svarade direkt på behandlingen och somnade med huvudet på min axel. NU kände jag att vi var på rätt väg! 

Torsdag var vi på återbesök hos Camilla och hos Djurkliniken Skånes Mitt och båda sa att nu ser livet betydligt bättre ut för goa Sammy och nu tillåter vi oss att se framemot och hoppas på mera tid till tillsammans med Samnatha. 

Lyckan är STOR på kenneln och vi hoppas på att vår 12,5 åring ska få mera tid med oss. ❤

Livet har varit lite upp och ner men nu ser vi framåt och hoppas!! 

Ville bara berätta om livet med hund, även när allt inte går som på rälls. Det är också en del av hundägandet. 

Kram och ta hand om er och era hundar ❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Nästa utmaning agilitytävling och uppvisning

Vilka härliga hundar vi har ❤️❤️❤️❤️❤️ fast denna gången var det endast Moa och Donna som tävlade. Troja har gått i pension, Sag...