Translate

onsdag 11 november 2020

2 veckor med valparna

Livet är en gåva! Den bästa av alla ❤

Nu har de 8 valparna funnits i våra liv i 2 veckor och nu börjar de stappla runt i valplådan. Det är så kul att se dem kämpa på för att hålla balansen och försöka sätta fart på benen. Alla har öppnat ögonen och ser nu till en början lite suddigt, men det klarnar snart. 
Det är en härlig känsla när vi kan titta dem i ögonen. 

Annars är det Saga som sköter de små. Och hon gör det med  bravur ❤ dagarna går och de små växer och trivs. De vaknar nattetid vid 3-4 tiden och är hungrig då läggar Saga sig till rätta i valplådan och har "happy hour" för de små. Efter maten blir det den obligatoriska noggranna tvättningen av mamma och sedan somnar de mätta och nöjda. 

Själv stiger jag upp vid kl 6 för att förbereda dagen, vid 7 blir det en rastrunda med de vuxna hundarna så att alla får sträcka på benen och snurra runt i alla löven i skogarna. Under tiden har de små tillsyn av husse eller Elin och det känns skönt. 
De vuxna hundarna ska också ha ett liv när vi har valpar I huset. Men de lever isolerade från andra hundar så länge valparna är små för att inte riskera att få in smitta i huset. Men lite kul ska de ha. När vi kommer hem får de frukost och sedan är dagen igång. Valplådan städas och allt bytes ut och under tiden jag fixar med det liggar valparna i biabädden med Saga. De  har de en lång mysstund med mat och Saga pysslar om de små - jag får nöja mig med att städa och tvätta. Men därefter intar jag min frukost bredvid gänget och sitter och studerar dem och NJUTER 🥰

Samantha mår mycket bättre och imorgon börjar jag trappa ner på medicinen och trappa upp promenaderna för hennes del nu hoppas och ber vi till att hon snart är bra igen 🙏 


Ha en härlig kväll kram på er 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...