Translate

torsdag 8 oktober 2020

Pälsvårdsdag

Fånga dagen...Donna tyckte att det var lite onödigt 😉

Pälsvård, städning, bilfix och återhämtning stod på programmet idag. Donna behövde en redig omgång och Saga fick hennes pälsvård inför kommande valpning...inte för att jag gör så himla mycket, men en kamning är ju aldrig fel nu när kroppen fixar hanteringen utan för mycket belastning. 
Städning är väl sådär kul men det måste göras - och nu när det är fixat känns det skönt och fräscht inför helgen. 

Helgen kommer att vara lugn. Lördag blir det besök från Danmark och annars är inget bestämt än. Känns lite skönt att bara får vara och klappa magen och söndag blir det pälsvård för Troja och Sammy. Snart kommer det inte att finnas lika mycket tid på dem. När valparna kommer är det full fokus på Saga och valparna. Det ska bli spännande att se hur Troja och Donna kommer att interagera med de nya familjemedlemmarna. Jag är säker på att de kommer att vilja hjälpa till med de små....men de får vänta tills Saga tillåter att de får! ...kan fortfarande inte riktigt förstå att min minsting ska bli mamma, för mig är hon fortfarande en baby 😉 
Här ser ni Donna...vi hade lite tur idag då vädret tillät att kunde vara ute. Donnas päls är superlätt att kamma och hon är en dröm att ha med att göra...älskar min lilla goa tös ❤ 
Nu är det kväll och imorgon väntar jobbet med ett nytt inredningsprojekt...ska bli kul! 
Sov gott! Det ska vi i de nytvättade lakanen 😇

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...