Translate

torsdag 29 oktober 2020

NUUUUU är dom här!!

Hur kan man älska någon så mycket innan de kommit till världen? Säkert en fråga många känner igen sig i! Eller vad säger ni? 

Nuuuuu är de här Jamie och Sagas valpar 💙💙💙❤❤❤❤❤! 
De tillverkades under dramatiska förhållanden och kom, som tur är, till världen helt utan dramatisk - tack och lov 🥰 
Saga tittade i min ögon, kryste 2 gånger och första valpen föddes och sedan följde resten under några timmar och till slut lagde Saga sig till ro och var väldigt nöjd med hennes 8 valpar och jag var euforisk, lycklig för att allt gått bra och TRÖTT!! 

Här är de 8 godingarna 🥰
Valparna har redan växt och har lagt på sig lite vilket är tacksamt och skönt. 

Nu vilar vi och bara njuter av valplyckan. Trötta absolut, nöjda självklart och tacksamma för att allt gått bra såhär långt!! 

Saga är en duktig mamma som ligger med valparna hela tiden. Matar och pysslar om dem på ett naturligt sätt. Precis som det bör vara! Jag kan sitta i timmar och titta på dem utan att känna av hur lång tid jag suttit. Tur att vi har de andra hundarna som tålmodigt väntar på deras tur att få deras uppmärksamhet och tur att det finns hjälp när vi ska iväg på deras promenader som de naturligtvis också ska ha ❤ 
Hösten och den höga klara luften ger oss alla energi. 

Har ni varit ute och tittat på alla färger, sett naturen? Det är så vackert, men har också ett lite vemodiga uttryck? 
Vi passar på att spara varje soltimme och plusgrad i våran minnesbank för snart är kylan här med en annan typ av naturupplevelse och uttryck. Men det är helt ok då varje dag räknas, det gäller bara att fånga dem! 

Nu är det kväll Saga ligger med alla 8 i valplådan och jag hör hur de smaskar i sig av den goda mjölken Saga har att erbjuda ❤ det är den bästa "musiken" som finns! 

Strax ska vi lägga oss för natten. Hoppas på en lugn natt för Saga och hennes gullisar ❤  jag känner nu när anspänningen har släppt att jag ligger back med sömn - men det är som det är djuren går alltid före - sova kan jag göra när jag blir "gammal" 😉
Kolla denna lilla krabaten 🤣🤣🤣 den har redan "svimmat" av matkoma 😉🤣🤣 

Sov gott - och ta hand om er! 


1 kommentar:

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...