Translate

onsdag 15 juli 2020

Väntar!!

Har tagit lite ledigt några dagar - behöver ladda batterierna. 

Det har varit en intensiv vinter och vår. MYCKET jobb och oro inför de utmaningarna vi alla står inför nu när världen är i kris. Jag har glömt att ladda och nu var det dags och det märks att kropp och knopp snart är på banan igen! 

Det är viktigt att stanna upp och lyssna! Jag är kanske annorlunda, men det som gör mig sliten är att "inte göra något" - inte resa, inte träffa vänner (mer än några få åt gången), inte kunna träffa min familj i Danmark, att vår dotter Elin inte kunde fullfölja hennes termin på plats i Umeå, att inte kunna ge en fysisk kram till de som behöver en och oron över våra kära vänner och familjer i in och utland har varit tung! 

Trots att vi inte kan andas ut än, så har jag varit obotlig optimist - allt SKA gå, allt SKA lösa sig - och nu känner jag att livet sakta börjar återgå till det mera "normala" ävenfast vi fortsatt är lååång ifrån målet. 

Är så glad att jag planerat en kull valpar den kommande hösten och det är ljuvligt att ha något positivt att se framemot och det är underbart att dela glädjen med de som jag vet längtar efter ett nytt familjemedlem. Nu får vi bara hoppas att min optimistiska inställning håller hela vägen och att vi snart ska få träffa MR X (har ännu inte berättat vem Saga ska paras med av respekt för ägarna) och hans familj som jag saknat ❤ 

Idag är det en regnig dag men det är helt ok - då har vi skogarna för iss själva och jag kastar mig ut i lite projekt här hemma....måla lite listor, städa kylskåpet och lite annat "kul" men skönt när er fixat!

 Ha en härlig dag - dansa i regnet! 

Kram på er!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...