Translate

söndag 26 juli 2020

Välbehövlig helg

Helgen är snart över och vi har jobbat, träffat lite vänner och fixat hemma med diverse saker som vi behövde få iordning. Lördag eftermiddag var Anders på vandring med Troja och Donna, jag höll mig hemma med Saga och Sammy och fick besök av Nelly, Sheila, Minya och lilla "rottan" - mysigt!! 

Sedan fick jag ett roligt meddelande!! 
Hej jag har träffat din bror ....han hade inte Bob med sig! Mitt svar: Öööhhhhh ok???? Detta meddelande kom från en valpköpare i Köpenhamns trakten de som har fina Aske. Sedan började tankarna snurra ...hur stor är sannolikheten att min bror träffar en valpköpare till mig?? Alltså bara springer på varandra och hur kunde de börja prata om hund om inte båda hade sina hundar med sig??? 

Världen är liten! 
Min bror var på ett ställe för att plocka/köpa bär och vid samma tillfälle kom en valpköpare med hund till samma ställe. Aske var lite trött men de bestämde sig ändå för att låta honom få vara med när de skulle plocka bär! 

DÅ såg min bror Aske och tänkte varför går den mannen med min hund??? Hmmmm märkligt!! Jag går fram och frågar: är det där en schapendoes?? 
Ägaren till Aske svarade ja....hur så?? (Brukar inte vara så att folk vet vilken ras det är) Öööhhh han är ganska lik den jag har!!! Okej svarade Askes husse!! Min kommer från Sverige...min bror kontrade det gör min också - från Kennel By Frost han kallas Bob vad heter din? Han heter Aske och kommer från samma kennel 😂😂😂 nu är det ju inte så att jag född upp hundar i 30 år eller har haft 70 kullar på rekordtid (inte alls mitt mål) eller säljer valpar på sms eller via mail eller på grund av gamla meriter. Det visade sig då att husse och matte till Aske varit med på en hundpromnad i mars och då träffade de min bror med familj men Aske var så lite då så han var inte med hela rundan vilket gjorde att ingen kom ihåg varanda men Askes husse hade full koll på vem Bob var då han var här när de besökte oss! Snacka om att världen är LITEN!! här har ni Aske med hans husse 🥰
Vist är det underbart att äga en hund! Man träffar människor som man ALDRIG hade tagit kontakt med om det inte var för hunden!! Jag bara älskar det!! 

Idag blev alla tjejerna borstade och ikväll blir det kloklippning!! Huset är städat och alla är nöjda efter en långpromenad i Snogeholm nu inväntar jag att fisken i ugnen blir klar sedan blir det en sen runda med tjejerna och bingen. Imorgon kallar jobbet ....Saga håller fortsatt "på äggen" SUCK!! Typiskt Saga - psykisk och fyskisk styrka av stål ... tror att det är hon som  skrivit låten I Do It My Way 😂😂😂😂😂ha en skön söndagskväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...