Translate

måndag 6 november 2023

Ett nytt liv

Nu när hösten på allvar har kommit till Skåne och vi snart vill få vinter så börjar ett nytt kapitel i våra liv. Affären har vi för nu stängt och vi håller på sitt röja i många års "bra att ha grejer" jisses va det finns MYCKET som är "bra att ha" 🙈🙈

Annars har tiden gått med att samla kraft till det som komma ska, tagit avsked av en kär släkting 😢, bröllop och mycket annat runt om och mycket är gjord som varit försummat under låååång tid. 

Men nu är jag redo för nya utmaningar och ett nytt jobb påbörjas inom kort. Det känns skönt att komma in i rutiner igen. Hundarna tränas massor just nu 2 kvällar i veckan dra vi iväg och det känns fantastiskt att plötsligt få tid och utrymme till att göra annat på kvällarna utan att stressa ihjäl sig. 
Under tiden växer valparna från vår senaste kull och en kille fina Aramis har redan visat framtassarna på utställning och blev BIR valp. Grattis till ägaren Marie-Louise Lundh 👏👏 så roligt att det gick så fint. 

Hippi som bor i Danmark har blivit pappa till en härlig kull valpar Tyskland mm mm. Utställningssäsongen börjar ta slut och vi börjar ladda för att summera året 2023 - och redan nu när jag ser tillbaka på året så är jag tacksam och mycket stolt över vad våra uppfödda hundar och deras ägare har åstadkommit - det är fantastiskt inte klokt så duktiga ni är inom allt ni gör! 
Själv har jag en tydlig plan för 2024 nu hoppas jag bara på att få möjlighet att genomföra det, som jag längtar efter att få göra och nu när vi har husbilen så öppnar det sig många flera möjligheter. 

Hoppas ni njuter av alla fantastiska dagar hösten erbjuder och laddar hemma med levande ljus och mys! 

mörkret infaller tidigare och tidigare men ikväll ska jag kolla om vi kanske får lite norrsken att se. 

Ta hand om er och varandra! 

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...