Translate

söndag 27 augusti 2023

klok mamma

Ibland blir man bara så tacksam OCH GLAD över naturens under! Naturen kan ställa till det så att vi människor känner oss maktlösa men Ibland så händer det saker som man bara måste ta in och lyssna till något som sägs utan ord! 
Att bara ta in och vara närvarande i varje sekund när man har en valpkull är en gåva. 

Hela dagen idag har Saga sagt: söta barn jag leker gärna med er MEN att dia DET är ett kapitel som är avslutat och lika väl stod hon där ikväll och berättade att jag behöver ge de små mat och de behöver mig. Med ett insisterade "prat" så stolpade hon fram till valparna och lät sig dias PLUS att hon spydde upp hennes middag...låter äckligt på riktigt men i naturen är det HELT rätt och rimligt ❤️ 
Hon vet att det är dags för de små att flytta hon vet att de inte behöver henne MEN hon vet också att hennes barn är hennes ansvar och då ska det matas och pysslas. 
Alla är nu tvättade och matade och sover gott. Själv sitter jag och njuter ute medans blixtarna lyser upp himlen - hoppas att regnet inte blir så intensivt som de sagt  Follow the flow och ta in det naturen ger oss och gilla läget! 
Saga är i särklass en FANTASTISK tik och mamma och jag hoppas och ber till att hennes gener lever vidare inom rasen för a och o är fertilitet/rätta instinkter annars kan det kvitta - heja Saga du är grym ❤️

Natti natt 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Nästa utmaning agilitytävling och uppvisning

Vilka härliga hundar vi har ❤️❤️❤️❤️❤️ fast denna gången var det endast Moa och Donna som tävlade. Troja har gått i pension, Sag...