Translate

tisdag 24 januari 2023

November utmaningar och 2 nya championat!

Nästa steg mellan vallnings tillfällen var utställning i Alingsås och Växjö! 
Sååå kul det är att följa allas utveckling!  
Marie-Luise och jag drog på utställning Enzo som precis hade fyllt 2 år i slutet av oktober stod inför hans svenska och danska championat. Myra stod för hennes danska championat....månadens start var pirrig! 
Men plötsligt så händer det 👏👏👏 Enzo klapp hans sista cert i Alingsås och Gigi bästa tik och CACIB i Herning 💙❤ och det skade inte att pappa Cozy (pappan till vår senaste kull) stod bredvid Gigi som bästa hane. Myra fick hennes sista CERT och tog hennes Dansk Championat. I Alingsås blev det bästa hane till Enzo och Donna bästa tik PLUS att Sagas pch Cozys fina barn Sansa blev bästa valp och slutade som BEST IN SHOW valp 👏👏👏 och Donna BEST IN SHOW alla raser  By Frost Moa blev 2a bästa tik med CERT och Saga 3a bästa tik med res CERT By Frost vann uppfödarklassen och blev BIS 2a....what a day!! 

Och som att detta inte var nog så blev By Frost Nocciola/Gigi året vinstrikaste tik i Danmark ....VILKEN GREJ en tik som bara är 3 år GRYMT 👏👏👏 jag tror att jag växte 1 eller kanske 2 cm 😉😉 

Dagen efter var det dags för Växjö och här blev det även framgångar. Jag tror att jag svävade hem!! Det var en tuff helg då Moa även höglöpte och såklart var det en utmaning för Enzo som ville "krama" hans bästis 😉😉 men alla fixade utmaningen perfekt och åter utvisade hundarna uthållighet, fokus och glädje 

Glada och nöjda körde vi hem! 

VILKA dagar!!  Gigi året tik 2022 i Danmark, 1 CACIB, 3 CERT, 2 BIM, 1 BIR, 2 x BEST IN SHOW, 1x 2a BIS,  2 championat....ja nu ska jag inte skryta mer jag vet det är lite drygt .....en SHIT va STOLT jag är och var!! 

Oj det blev mycket info hoppas att ni hängde med 😆😆

Nu ska jag väl snart komma i kapp med bloggen....inte bra att ligga back 🙈🙈 hemsidan är iallafall uppdaterad

 med alla resultat och lite nya bilder...

Förberedelserna för vår kull 2023 är under planering, inväntar vi några detaljer som måste komma på plats och sedan ska jag bara invänta klarsignalet 😉😉 men det dröjer ett tag till! 

Under tiden tränar vi lite vallning och i veckan blir det även lite agility! 

Ha en skön dag! 

Vi ses 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...