Translate

måndag 2 maj 2022

Utveckling varje dag

Nu har vi haft en del besök och det är så härligt att träffa alla schapendoes entusiaster ...tack för att ni kom! En del kommer att få lov att "få" en By Frost valp andra inte. Men det måste kännas rätt för både mina valpar, mig och mina valpköpare! 

Nu har de små börjat vara ute korta stunder och idag blev det premiär för att få frukosten serverat ute. 
De har än inte så många leksaker då de ska få möjlighet att orientera sig ordentligt och inte ha en massa som är störande och ivägen.
Då de är ett gäng tränar jag dem redan i att bli förflyttade i bur. 6 åt gången flyttas in och ut från huset. 
Saga bjuder på en slurk medans hon äter resterna från de smås frukost. Skönt med lite städhjälp 😉😉

Paviljongen är en trygghet för valparna så att världen sakta men säkert blir större och större och det är även en trygghet för mig då jag vet var de är och gladan som hänger över trädgården inte får för sig att den ska få en schapendoesvalp till lunch 🙈🙈🙉

Vi har även haft besök från Holland. Yuta (Sagas syster) som bor hos denna underbara familj. Det var ett efterlängtad besök. Vi firade återbesöket med en middag på Husargården i Sjöbo.  Det blev god mat och måååånga skratt i några timmar, innan vi fick cykla hem igen! Anders och Anna som även de har 2 schappar var med på middagen. Sååå skönt att åter kunna träffas på riktigt! 

Igår kväll blev det en middag hos oss med den traditionella Lasagne a la Casa By Frost och nu är familjen på väg hem till Holland.

Underbara dagar med härliga människor och flera goda minnen! 

Ha en härlig vecka! 

Vi ses när vi se! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...