Translate

torsdag 19 maj 2022

7 veckor och en massa besök

Nu går vi mot slutat av valparnas liv här på kenneln. Det känns vemodigt och samtidigt skönt då jag känner att mina egna vuxna hundar får stå på stand by och stå tillbaka från deras aktiviteter. Plus att det börjar kännas av att ha 12 valpar I huset. I takt med att de blir äldre är de naturligtvis modigare, mera fria, mera aktiva och mera hungriga och med hungern kommer det en hel del 💩💩

Det är en stor glädje för mig att ha haft besök i 2 dagar av farmor Cozys ägare. Helle har verkligen blivit en kär vän och med hennes kunnande inom hundriet lär jag mig massor. 

Helle fick hjälpa med att ta bilder på valparna och även de vuxna hundarna fick massor av kärlek, uppmärksamhet och mys av Helle 
Tacksam och lycklig att vi fick besök det betyder massor och VILKEN kärlek Helle har till rasen. 

Nu är det nära att alla valpar har hittat deras nya familjer och VILKA människor vi mött och som numera är en del av Kennel by frost - det ska bli otroligt spännande att följa er alla och de små. Några är "nybörjare" och några har mängder av erfarenheter inom rasen eller inom hunderiet. 
Idag hade vi besök från Göteborg och de små slappade under bordet medans vi fikade och pratade. 

Idag har det varit väldigt varmt 30 grader ca. och nu drar ett åskoväder in över oss men valparna bara sover tryggt! 
Valparnas flyttahemifrån paket förberedas här är deras filtar på tork. I år kör vi svenska/Ukrainska färger!! 

All mat är klar förutom ett paket som inväntas men annars är allt på plats....fyyy nu fick jag en klump i magen 🙈🙈 

Imorgon blir det besök igen och sedan lugnar allt ner sig ett tag och det känns skönt. 

De små har åkt bil gått i koppel och testat livet precis utanför tomten. De är alla väldigt kravata och framåt. Nyfikna på livet och orädda på ett klokt sätt. 

Imorgon blir det besök i Birgits trädgård då ska de sätta fart på mopsen Bibbi 😉😉
Bibbi som är så snäll och förstående ❤ 

Jisses va det regnar . ....tur att vi hann få in allt innan ovädret drog in! 

Det blir en lugn kväll inomhus för oss alla! 
Vi är trötta efter en intensiv dag med sjukhusbesök, inköp av borstar och kammar till mina valpköpare, flygbur till en valp som ska långt och MERA mat. My God va de äter köpte 17 kg torrfoder förra veckan och igår upptäckte jag att den säcken börjar ta slut 🙈🙈 jag är dock väldigt glad för att de alla är matglada då de rör sig mycket hela dagarna. 
Ha det gott vi ses!! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...