Translate

måndag 11 april 2022

Årets första utställning och första kloklippning för valparna

Då har vi sparkat igång utställingsperioden i Falkenberg. Vår första utställning detta året! Och det gick över alla förväntningar Moa, Enzo och Donna var i denna omgång anmälda och det gick så himla bra för alla 3, men för Moa var det "allvar" då det var första gången hon skulle visas i officiell klass. 
Och hon gjorde det så bra 
Lilla gumman ❤

Vi gick upp med tuppen och drog tidigt för att vara i god tid. 

Hemma hade vi fått förstärkning av Birgit, min kära mentor och vän - med 45 år som uppfödare kände jag mig helt trygg med att lämna huset.

Väl hemma blev det sanering av mig och hundarna för att säkerställa att inte
föra in någon smitta till valparna. Som belöning fick valparna deras första manikyr 🤣 
Det tar lite tid när man har 48 små söta tassar som ska fixas 🙈

Men det gick fint Birgit och jag hjälptes åt och de flesta av valparna sov under hela processen 💙❤
Och någon protesterade 😍 släpp ner mig jag är propp mätt och vill bara sova 🥰

Ny vecka nya utmaningar....ögonen börjar så smått att öppna sig...lika spännande och fascinerande varje gång 🥰

Ha en skön kväll 

Kram kram 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...