Translate

tisdag 5 april 2022

Aprilväder!

Morgonen började som den brukar med en runda i skogen dock bara med 3 tjejer Moa, Donna och Troja alla njöt av att komma ur huset. Saga får stanna hemma men vill inte heller hänga med! Dagen började med att solen visade sig och vi skuttade glatt iväg. När vi kom hem började det snöa....det blev snöstorm blandat med hagel ....fyy jag som skulle börja fixa med uteplatsen 🙈🙈 

Men då var det bara att hitta på annat. Det finns alltid annat att göra. Tjejerna behövde borstas och Saga behövde en reell omgång efter en lååång period utan borstning, då det varit för påfrestande för henne när hon hade den stora magen. 

Började med att tvätta baken på henne. Det blir lite avslag efter 12 valpar och sedan fixar valparna en redig röra runt rumpan! Jag är VERKLIGEN inget fan av att tvätta/bada mina hundar oavsett vad andra säger!! Det verkan behövs eller är ett måste för hunden eller oss människor. Men efter 12 valpar så frångår jag principen och tvättar den bakre del av Saga. 

Och nu när jag ändå var igång så fick resten av flocken en borstning. Så efter en omgång med borste och kam såg de ut såhär 
Saga njuter av att få vara ute och att åter vara lätt i kroppen ...hon är verkligen en naturhund hade hon fått välja hade hon bott ute alltid 😉 
En annan princip som jag släpper på är att valparna fått halsband. De är så lika och många att jag ibland inte kan se skillnad på dem. Därför har de nu fått valphalsband. Det är viktigt att ha koll på varje individ och när de är så jämna är det svårt urskilja varje individ. 
Här ligger det 2 tjejer som njuter efter maten. Som vanligt är det Saga som står för menyn 😉 imorgon är de 1 vecka 🙈 tiden går så fort så fort och jag försöker verkligen ta vara på varje dag och njuta av de små. De små är även vägda idag och alla ökar fint i vikt...med andra ord en härlig dag!! Fast Troja var inte helt nöjd då klorna även blivit klippta 🤣🤣🤣 goa mamma och mormor Troja ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besök

Årets första stora utmaning

Då var vi igång! Här ser ni pojkarna Aramis och Niki som klarade utmaningen perfekt. De är precis fyllda 9 månader m...